BOEK NU. CHECK IN WANNEER JE KUNT.

*** Deze aanbieding is nu afgelopen. Ga voor onze laatste aanbiedingen naar de pagina van de residentie waarin je geïnteresseerd bent of neem contact met ons op.

 

Je kunt nu zorgeloos je kamer reserveren. Als je later incheckt of zelfs als je het helemaal niet kunt komen, we zijn er om je te helpen! 

 

Later aankomen – tot 60 dagen 
  • Reserveer je kamer voor 2020-2021 zonder zorgen. 
    Als je niet in staat bent om je Nido verblijf te starten vanwege COVID-19 reisbeperkingen in Nederland of je thuisland, dan worden de eerste 60 dagen niet in rekening gebracht voor je ongebruikte studio. Deze ‘kosteloze late aankomst’ periode (maximaal 60 dagen) begint op de startdatum van je contract en gaat door tot de datum waarop de betreffende lockdown restrictie is opgeheven of je universiteit de opleiding op de campus start. 
  • Studenten die zijn getroffen door COVID-19 beperkingen kunnen gebruik maken van dit beleid als ze zich in één van de volgende situaties begeven:
    • Je kan je thuisland niet verlaten vanwege de reisbeperkingen van de overheid van je thuisland;
    • Je bent niet in staat om Nederland binnen te komen vanwege de Nederlandse reisbeperkingen;
    • Je startdatum van je eerste semester van het studiejaar is uitgesteld.
    • Je universiteit is overgestapt op 100% e-learning voor het eerste semester. 

 

Aankomst na 60 dagen? Wij staan voor je klaar. 
  • Als je later dan 60 dagen na de startdatum van je contract je verblijf bij Nido kunt beginnen, worden de eerste 60 dagen van je huurovereenkomst niet in rekening gebracht. De oorspronkelijke voorwaarden van je huurovereenkomst worden echter op de 61ste dag hervat, wat betekent dat je vanaf die dag je verblijf moet betalen.
  • We begrijpen dat deze crisis velen financieel heeft getroffen en we blijven ons inzetten om onze studenten zoveel mogelijk te ondersteunen gedurende deze periode. Voor alle studenten die met financiële problemen te maken hebben, zijn we hier om te luisteren en we zullen alles doen wat we kunnen om te proberen te helpen. Neem contact op met je Nido team, zij zullen elke situatie zorgvuldig en per geval bekijken.
  • Als onderdeel van deze toezegging om te helpen waar we financieel gezien kunnen helpen, zullen we de huurders de mogelijkheid bieden om een nieuwe huurder te vinden om hun huurcontract over te nemen. Dit kan op elk moment van het jaar en het Nido team zal zoveel mogelijk proberen te ondersteunen 

 

Studiejaar geannuleerd? Betaal niks! 
  • Is je opleiding veranderd naar online studeren voor semester 1, 2, 3 of misschien zelfs wel alle 3?
  • Is je studiejaar geannuleerd? 

Maak je geen zorgen, je bent geen kosten verschuldigd voor je huur als je studiejaar wordt geannuleerd. Om in aanmerking te komen voor deze regeling moet je ons wel uiterlijk 14 augustus 2020 schriftelijk op de hoogte brengen. 

 

 

 Veel Gestelde Vragen

Hieronder vind je alle FAQ’s van het Flexibele Boekingsbeleid. Heb je nog vragen, of wanneer je extra ondersteuning nodig hebt, aarzel dan niet om je locatieteam te e-mailen of direct te bellen. 

 

 

Vanwege de COVID-19 maatregelen kan ik niet naar mijn Nido studio verhuizen. Ik zou later kunnen komen, wat moet ik doen?  

Als je niet in staat bent om naar je Nido studio te komen vanwege COVID-19 reisbeperkingen in Nederland of je thuisland, dan worden de eerste 60 dagen niet in rekening gebracht voor je ongebruikte studio. De ‘kosteloze late aankomst’ periode (maximaal 60 dagen) begint op de startdatum van je contract en gaat door tot de datum waarop de betreffende lockdown restricties zijn opgeheven of je universiteit het studiejaar op de campus opent. 

Om in aanmerking te komen voor dit beleid moet je ons uiterlijk op 14 augustus 2020 schriftelijk op de hoogte te brengen via het e-mailadres van jouw residentie. Voor Nido Groningen kan je ons mailen op Groningen@nidostudent.com en voor Nido Utrecht kan je ons mailen op Utrecht@nidostudent.com.   

 

Hoe weet ik dat ik in aanmerking kom voor het flexibele startdatumbeleid op basis van de lockdown maatregelen? 
  • Studenten die getroffen zijn door COVID-19 beperkingen kunnen gebruik maken van dit beleid als ze zich in één van de volgende situaties begeven:
    • Je kan je thuisland niet verlaten vanwege de reisbeperkingen van de overheid van je thuisland;
    • Je bent niet in staat om Nederland binnen te komen vanwege de Nederlandse reisbeperkingen;
    • Je startdatum van je eerste semester van het studiejaar is uitgesteld.
    • Je universiteit is overgestapt op 100% e-learning voor het eerste semester. 

 

Wat voor soort bewijs moet ik leveren? 
  • Een officiële mededeling van uw universiteit waarin wordt bevestigd dat je studiejaar is uitgesteld of is geannuleerd. 
  • Officiële informatie van je eigen land dat je niet naar Nederland kunt reizen vanwege COVID-19. 

 

Wat moet ik doen als mijn studiejaar met ten minste het hele semester 1 is geannuleerd of is veranderd in online leren? 

Maak je geen zorgen, je bent geen kosten verschuldigd voor je huur van de eerste 60 dagen. Om in aanmerking te komen voor deze annuleringsregeling moet je ons uiterlijk 14 augustus 2020 schriftelijk op de hoogte brengen via e-mail, voor Nido Groningen kun je ons mailen op Groningen@nidostudent.com en voor Utrecht kun je ons mailen op Utrecht@nidostudent.com.   

 

Wat gebeurt er met mijn contract en startdatum als mijn startdatum in Semester 1 wordt gewijzigd of vertraagd door mijn onderwijsinstelling 

Als je later dan 60 dagen, na de startdatum van je contract met je Nido verblijf kunt beginnen, worden de eerste 60 dagen van je huurovereenkomst niet in rekening gebracht. De oorspronkelijke voorwaarden van je huurovereenkomst worden echter op de 61ste dag hervat, wat betekent dat je vanaf die dag je verblijf moet betalen. 

 

Wat gebeurt er met mijn boeking als ik pas na afloop van de periode van 60 dagen kan aankomen?  

Als je later dan 60 dagen, na de startdatum van je contract met je Nido kunt beginnen, worden de eerste 60 dagen van je huurovereenkomst niet in rekening gebracht. De oorspronkelijke voorwaarden van je huurovereenkomst worden echter op de 61ste dag hervat, wat betekent dat je vanaf die dag je verblijf moet betalen. 

We begrijpen dat deze crisis velen financieel heeft getroffen en we blijven ons inzetten om onze studenten zoveel mogelijk te ondersteunen gedurende deze periode. Voor alle studenten die met financiële problemen te maken hebben, zijn we hier om te luisteren en we zullen alles doen wat we kunnen om te proberen te helpen. Neem contact op met je Nido team, zij zullen elke situatie zorgvuldig en per geval bekijken. 

Als onderdeel van deze toezegging om te helpen waar we financieel gezien kunnen helpen, zullen we de huurders de mogelijkheid bieden om een nieuwe huurder te vinden om hun huurcontract over te nemen. Dit kan op elk moment van het jaar en het Nido team zal zoveel mogelijk proberen te ondersteunen.  

 

Ik wil boeken, maar weet niet of ik in september of oktober kan beginnen met mijn opleiding, wanneer moet ik dan betalen?  

De eerste termijn is pas op 14 augustus 2020 verschuldigd, dus het enige wat je hoeft te doen is de aanbetaling van een maand te doen om je boeking bij ons te bevestigen. 

 

Waar kan ik meer informatie en COVID-19 gerelateerde FAQ’s vinden? 

Je kunt onze COVID-19 FAQ pagina hier vinden.