Veel Gestelde Vragen

Heb jij vragen over wonen bij Nido Student? We hebben enkele antwoorden samengesteld op vragen die jij misschien hebt. Als jouw antwoord er niet tussen staat, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen, ons team beantwoordt graag al jouw vragen.

Onze Nido Groningen residentie is ​open voor alle jongeren en studenten van elke universiteit of land. De vereisten om bij Nido Groningen te wonen zijn als volgt, je moet ten minste aan één van de volgenen punten voldoen:

  • een student die een voltijdse opleiding
  • een student van een georganiseerd studie-buitenlandprogramma
  • een student die stage loopt als onderdeel van een graadverleningsprogramma
  • een young professional (hoeft geen student te zijn) jonger dan 28 jaar

Onze Nido Utrecht residentie is open voor studenten van elke universiteit of land. De vereisten om bij Nido Utrecht te wonen zijn als volgt, je moet ten minste aan één van de volgenen punten voldoen:

  • een student die een voltijdse opleiding
  • een student van een georganiseerd studie-buitenlandprogramma
  • een student die stage loopt als onderdeel van een graadverleningsprogramma

Houd er rekening mee dat je 18 jaar of ouder moet zijn op het moment van inchecken.

Wij bieden kortere verblijf contracten (voor een periode van 3 tot 6 maanden) en Campus Contracten (met een minimale duur van 6 maanden) aan bij Nido Groningen en Utrecht. Wanneer je boekt online, zorg ervoor zorgen dat je zowel de contractduur als het annuleringsbeleid controleert voordat je op de knop ‘Toepassen’ klikt.

Als je bij ons verblijft met een korter verblijf contract (een periode van 3 tot 6 maanden), houd er dan rekening mee dat je na de eerste 6 maanden van je oorspronkelijke contract geen campuscontract kunt aanvragen of bij dezelfde Nido residentie kan blijven wonen.

Ons boekingsproces is online beschikbaar via onze website: www.nidostudent.com.

De stappen om je boeking te bevestigen zijn als volgt:

  • Kies je kamer, verblijfsduur en registreer je contactgegevens bij ons op de Nido Portal (StarRez)
  • Verstrek alle gevraagde documenten door ze elektronisch te uploaden naar de portal (kopie van ID / paspoort en bewijs van studie)
  • Onderteken je huurovereenkomst elektronisch
  • Voltooi je aanbetaling

Als je al deze stappen hebt voltooid, zal het team je aanvraag beoordelen. Op dat moment sturen ze je een boekingsbevestiging per e-mail of meer informatie over wat je vervolgens moet doen. Als je binnen 72 uur geen boekingsbevestiging of een reactie op je aanvraag hebt ontvangen, neem dan contact met ons op.

Als je een boekingsbevestiging ontvangt, is je kamer geboekt en hoef je verder niets te doen.

Je kunt de wettelijke annuleringsvoorwaarden in je huurcontract bekijken (beschikbaar op de portal). Ons annuleringsbeleid is in overeenstemming met de Nederlandse regelgeving.

Onze Kort Verblijf huurcontracten zijn beschikbaar voor een periode van drie tot zes maanden en kunnen niet voortijdig worden geannuleerd zodra je reservering is bevestigd.

Ons Campus Contract heeft een minimum van zes maanden en kan niet worden geannuleerd tijdens deze periode. Na de periode van zes maanden kun je een annulering aanvragen met een opzegtermijn van één kalendermaand. Het annuleringsverzoek moet schriftelijk aan het Residentie Team worden verstrekt.

Je kunt nu zorgeloos je kamer reserveren. Als je later incheckt of zelfs helemaal niet meer kunt komen, zijn wij er om je te helpen!

Het flexibele boekingsbeleid houdt het volgende in:

  • Flexibele startdata. Kom later, tot 60 dagen zonder kosten.
  • We zijn hier om je te helpen als je na 60 dagen aankomt.
  • Je hoeft niet te betalen als je studiejaar wordt geannuleerd.

Algemene voorwaarden zijn van toepassing, klik voor meer informatie over ons flexibele boekingsbeleid hier.

Alle studenten die inchecken moeten een bewijs van studie van de universiteit kunnen laten zien en alle personen die inchecken zijn verplicht om ID / paspoort te tonen. Let op: dit moet het originele document zijn en mag geen kopie zijn.

Tijdens het boekingsproces ben je vereist een digitale kopie van je identiteitsbewijs / paspoort en bewijs van studie te uploaden (indien van toepassing als student). Je huurovereenkomst wordt elektronisch ondertekend en is juridisch bindend.

Zodra je de perfecte kamer hebt gevonden, hoef je voor het boeken bij ons alleen een terugbetaalbare aanbetaling (borg) te betalen. De borgwaarde is gelijk aan de huurprijs van één maand, dus het bedrag is afhankelijk van de kamer van je voorkeur.

De resterende huurkosten voor je verblijf worden vervolgens verdeeld in maandelijkse betalingen, waarvan de eerste moet worden betaald voordat je incheckt.

De Nederlandse overheid stelt een financiële bijdrage beschikbaar voor de kosten van een huurwoning in Nederland, dit wordt huurtoeslag genoemd. Deze bijdrage is bedoeld voor mensen onder een door de overheid vastgestelde inkomensgrens. Bovendien is er een maximale huurprijs die in aanmerking komt voor subsidiëring. Meer informatie over huurtoeslag kun je vinden op onze website.

De Nederlandse regering heeft de volgende eisen gesteld, om in aanmerking te komen voor de huurtoeslag in 2019/2020, moet je aan de volgende criteria voldoen:

  • Je hebt de wettelijke verblijfsstatus in Nederland
  • Je bent officieel geregistreerd op je Nido-adres bij de plaatselijke gemeente (huurtoeslag wordt alleen verleend voor volledige kalendermaanden. Daarom is het belangrijk dat je vanaf het begin van de maand officieel op je adres staat geregistreerd)
  • Je spaargeld en privévermogen mogen niet een waarde van EUR 30.360 (per persoon) overschrijden
  • Je inkomen is niet te hoog
  • Je bent 23 jaar of ouder en de maximale (basis) huur bedraagt ​​EUR €737,14
  • Als je jonger bent dan 23 jaar, is de maximale (basis) huur EUR €432,51
  • Je hebt een geldige Nederlandse bankrekening. Huurtoeslag wordt alleen betaald aan de Nederlandse bankrekeningen die zijn geregistreerd op naam van de aanvrager van de huurtoeslag (je naam)
  • Je hebt een geldig BSN-nummer (burgerservicenummer van de Nederlandse overheid)

Tijdelijke contracten komen niet in aanmerking voor huurtoeslag, dus als je bij ons een Kort Verblijf contract selecteert, kun je geen aanvraag indienen.

Meer informatie over huur toeslag kun je hier op onze website vinden.

Nee, wanneer je inpakt om naar je Nido-woning te verhuizen, moet je je eigen linnengoed, dekbed, kussens, handdoeken en keukengerei, pannen, potten etc. inpakken. Je kunt bij ons extra voorwerpen kopen voor je studio. Dit gaat via één van onze partners, Uni Kit Out. Je kunt bij hun via een studentenpakket bestellen en dan wordt deze rechtstreeks bij jouw Nido locatie geleverd. Klik hier voor meer informatie.

Natuurlijk! Bij Nido bieden we 100mbps WiFi in al onze woningen. Met onze nieuwe breedband kun je zelfs upgraden tot 200mpbs en als je op zoek bent naar een nog snellere en stabielere verbinding, kun je ook een Ethernet-kabel meenemen om verbinding te maken met internet in je kamer. Stuur je Residentie Team een ​​bericht als je meer wilt weten over internetupgrades.

We staan ​​dag- en nachtgasten toe, maar voor je eigen veiligheid is er een gastenbeleid aanwezig:

  • Je kunt gedurende de dag tussen 8.00 en 0.00 onbeperkt gasten ontvangen.
  • Voor overnachtingen kan een gast maximaal acht opeenvolgende nachten gedurende de maand verblijven.
  • Alle gasten moeten 18 jaar of ouder zijn.

Je dient je gasten aan te melden bij de receptie en zij moeten een identiteitsbewijs met foto meenemen om toegang te krijgen tot het gebouw. Dit is erg belangrijk voor de veiligheid van alle bewoners in het gebouw

Nido werkt samen met TLJ Access Control om een ​​revolutionaire nieuwe oplossing voor mobiele toegang te bieden. Deze nieuwe app biedt de mogelijkheid om deuren te openen met je smartphone als veilige sleutel.

Klik hier voor onze handige ‘How To’ -gids over het openen en instellen van je sleutel.

Let op, de mobiele sleutelservice werkt alleen als je een Nido Student-inwoner bent in Groningen, met een bevestigde boeking en hebt ingecheckt, maar je kunt de app van tevoren downloaden en registreren.

  1. Download de Nido Student MobileKey-app op je smartphone en volg het registratieproces in de app. Het duurt minder dan een minuut!
  2. Zorg ervoor dat je je registreert met hetzelfde e-mailadres dat je gebruikt voor de Nido Student Portal, de mobiele sleutel voor je kamer wordt toegewezen aan dit e-mailadres.
  3. Je ontvangt dan een bevestigingsmail met een activeringscode om in te voeren in de Nido Student MobileKey-app.
  4. Log in en je Mobiele sleutel is klaar voor gebruik!

 

 

 

Ja, je mobiele sleutel wordt pas geactiveerd wanneer je incheckt bij de receptie van Nido Groningen.

Mobiele TLJ-sleutels gebruiken BLE (Bluetooth Low Energy) technologie om met je smartphone je deurslot te bedienen, ze zijn net zo veilig als een keycard of sleutelhanger. Bovendien zijn er nog andere voordelen van deze technologie:

  • Maakt verloren of beschadigde sleutelkaarten verleden tijd
  • Vermindert het risico op infectie en besmetting omdat je alleen je eigen telefoon gebruikt
  • Conventionele Bluetooth-koppeling met je deurslot is niet vereist
  • Laag batterijverbruik, omdat de Bluetooth-chip in je telefoon alleen in pulsen uitzendt
  • Zeer kleine 4G impact; de belangrijke gegevens zijn op je telefoon zijn opgeslagen, zodat het systeem ook zonder telefoonsignaal werkt
  • De app kan meerdere sloten bedienen. Het maakt echter gebruik van virtuele nabijheidssensor om sloten te openen. Op deze manier kun je bijvoorbeeld toegang hebben tot een hoofdingang, een gang en je kamer. Met behulp van het unieke ID van elk slot, zal de app detecteren wanneer je in de buurt van een slot bent waarvoor je toestemming hebt en zo kun je het slot activeren. De app opent deze niet automatisch; je moet op het hangslotsymbool op je telefoonscherm tikken om onbedoelde openingen te voorkomen.

Ja. Je sleutel is digitaal vergrendeld op je telefoon, het is onmogelijk om per ongeluk je sleutel naar iemand anders te sturen. Sleutels kunnen op afstand worden uitgegeven en ingetrokken, dit is erg handig als je telefoon verloren of gestolen is.

De app wordt alleen geactiveerd wanneer je bent geregistreerd met je e-mailadres en een wachtwoord dat jij kiest. Er wordt ook een eenmalige unieke activeringscode naar je e-mailadres gestuurd en deze moet in de app worden ingevoerd om de MobileKey te kunnen gebruiken.

De MobileKey is volledig verenigbaar met Wifi, maar onthoud dat het de Bluetooth is (en niet de wifi) die je deur opent. BLE is veiliger, vrijwel onmogelijk te hacken en activeringsbereik is beperkt tot 20 – 30 cm vanaf slot voor extra veiligheid.

Het slot controleert of de digitale sleutel op je telefoon de volgende tests doorstaat en wordt pas daarna geopend:

  • De mobiele sleutel komt overeen met de autoriteitscode van het slot
  • De Mobile Key Building ID komt overeen met de Building ID van het slot
  • De Mobile Key Area ID komt overeen met de Area ID van het slot
  • De Mobile Key Floor ID komt overeen met de Floor ID van het slot
  • De Mobile Key Kamer ID komt overeen met de kamer-ID van het slot
  • Het tijd- / datumbereik van de mobiele sleutel is geldig
  • De mobiele sleutel staat niet op de zwarte lijst van het slot
  • De mobiele sleutel kan de ‘’nachtschoot’’ van het slot (“dubbele vergrendeling”) overschrijven, die mogelijk vanuit de kamer is aangebracht

Sleutelgegevens worden in de Cloud opgeslagen bij een toonaangevende Europese hostingprovider op een schaalbare, ISO-gecertificeerde & PCI Windows Server met een SQL-database. De datacenters hebben bekroonde cyber- en fysieke beveiliging en zitten achter een volledig beheerde Cisco ASA-firewall. De geavanceerde machine-AI wordt door de app gebruikt om te bepalen wanneer en met welke frequentie deze communiceert met de cloud. Datagebruik wordt dus tot een minimum beperkt voor de gebruiker (geen probleem natuurlijk wanneer verbonden met de wifi van het gebouw).

Bijna alles is inbegrepen in de huurprijs, er zijn slechts een paar services die waarbij vergoeding nodig is mocht je gebruik willen maken van extra services:

  1. Je kunt 24 uur per dag gratis gebruikmaken van de sportschool. Het enige dat je hoeft te doen, is een disclaimer ondertekenen dat bewijst dat je de kennis hebt over hoe u je het apparatuur veilig kunt gebruiken.
  2. De kosten voor de wasserette ben je gediend te betalen per wasbeurt.

We hebben een wasruimte ter plaatse met zeven wasmachines, vijf drogers en strijkplanken waar je 24/7 gebruik van kunt maken. Om gebruik te maken van de wasserette, kun je de app ‘’appWash’’ downloaden of gebruik maken van de website www.appwash.com. Via deze app of de website, kun je gebruik maken van de wasmachines en drogers en er voor betalen.

Wassen kost €2.35 incl. VAT
Drogen kost €2.00 incl. VAT

Alle inwoners die langer dan 4 maanden in Nederland verblijven, moeten zich registreren bij de plaatselijke gemeente.

Of je nu een Nederlander of een international bent, iedereen die in Nederland woont, moet op zijn of haar thuisadres zijn geregistreerd. Doormiddel van correcte registratie kan de Basisregistratie personen (BRP of Gemeentelijke Basisadministratie) beter omgaan met noodsituaties, de omvang van de Nederlandse bevolking volgen en de juiste gemeentelijke belastingen aan elk huishouden toewijzen.

Een van de belangrijkste redenen om je te registreren is dat je vervolgens je BSN-nummer (Burger Service Nummer van de openbare dienst) ontvangt, dat je nodig hebt voor alle administratie in Nederland. Dit omvat het openen van een bankrekening, het bezoeken van een arts, het afsluiten van een ziektekostenverzekering en het aanvragen van uitkeringen (inclusief huurtoeslag).

Je hebt ook je BSN-nummer nodig om een ​​DigiD aan te vragen, waarmee je je kunt identificeren bij het maken van afspraken op internet (met de Nederlandse overheid, onderwijsinstellingen of uitkeringen).:

Houd er rekening mee dat zodra je bent geregistreerd op je nieuwe huisadres, je afvalbelasting (en in sommige gevallen waterzuiveringsbelasting) rechtstreeks aan de gemeente moet betalen. Meer informatie over afval- en waterbelasting

  • Voor gemeente Groningen, klik hier.
  • Voor gemeente Utrecht, klik hier.

De meeste gemeenten vereisen dat je je registreert binnen vijf dagen na de verhuizing.

Voor registratie bij de gemeente Groningen, klik hier en volg de stappen om een afspraak te maken.

Voor registratie bij de gemeente Utrecht, klik hier en volg de stappen om een ​​afspraak te maken.

Nadat je een afspraak hebt geboekt, ontvang je meestal een bevestiging per post of e-mail, waarin ook de documenten staan ​​die je moet meenemen. Zij kunnen omvatten:

  • Je geldige paspoort of identiteitskaart (geen rijbewijs)
  • Je verblijfsvergunning (indien van toepassing, een sticker in je paspoort, een plastic identiteitskaart of brief van de IND)
  • Je huurcontract (je ontvangt een kopie van je huurcontract via e-mail tijdens het boekingsproces)
  • Een gewaarmerkt afschrift van je geboorteakte
  • Je buitenlandse huwelijksakte, certificaat van geregistreerd partnerschap of echtscheiding (indien van toepassing)

De registratie bij de gemeente is verplicht en je kunt een boete ontvangen indien je niet binnen de deadline registreert.

Wanneer je intrekt en een Nido-bewoner wordt, ontvang je twee sleutels (één voor je kamer en één voor de postbus) en één FOB/sleutelkaart voor toegang tot het gebouw. Ze zijn jouw verantwoordelijkheid, maar soms raken dingen kwijt, we begrijpen dat.

Als je één van je sleutels of de FOB verliest, laat het ons dan meteen weten. Om je ontbrekende sleutels of FOB te vervangen, moet je een vergoeding betalen. Je Residentie Team zal in staat zijn om meer informatie te verstrekken over relevante vergoedingen.

Nido Groningen heeft een eigen fitnessruimte en is er voor jou om te gebruiken. Deze fitnessfaciliteiten zijn 24/7 gratis toegankelijk, dus je bent van harte welkom om te sporten wanneer je maar wilt.

Nido Utrecht heeft een externe sportschool in het gebouw, er zijn kosten verbonden aan het gebruik van de sportschool.

We willen dat je het beste studentenleven bij ons beleeft. Elke maand organiseren we een tal van feesten, carrière-evenementen en workshops voor alle bewoners – dat betekent dus ook voor jou! Het belangrijkste is dat deze evenementen voor jou zijn gecreëerd om contact te maken met andere bewoners en om netwerk- en leermogelijkheden aan te bieden.

Wil je alle details over aankomende evenementen? Vraag een Nido-teamlid om meer informatie over het volgende evenement of bezoek onze Facebook-pagina.

We hebben onderhoudspersoneel beschikbaar vijf dagen in de week en medewerkers in het weekend beschikbaar voor noodgevallen.

Zij kunnen alles regelen wat verband houdt met onderhoud in je kamer en de gemeenschappelijke ruimtes. Laat het ons weten en er is hulp onderweg!

Dit is de juridische informatie waarvan we willen dat je op de hoogte bent. We streven ernaar een veilige en gezonde woning en werkplek te bieden voor alle studenten, werknemers, klanten en andere partijen die mogelijk in contact komen met onze activiteiten.

We streven naar voortdurende prestaties door te leren van ervaring. We werken altijd samen met al onze medewerkers, studenten, klanten en leveranciers, zodat iedereen enthousiast betrokken is bij het beheren van risico’s. Ga naar onze website voor meer informatie over ons gezondheid en veiligheid beleid.

Wanneer je huurovereenkomst met Nido afloopt, ben je verplicht jezelf bij de gemeente van het Nido-adres af te melden.

Je kunt je heel gemakkelijk afmelden op het plaatselijke gemeente-adres, het duurt slechts 5 minuten. Je kunt je vanaf 4 weken voor de verhuizing uitschrijven op het adres bij de gemeente.

Neem contact op met je plaatselijke gemeente voor meer informatie over het uitschrijvingproces.

Neem contact met ons op!

Het Groningen Team is te bereiken via:
E-mail: groningen@nidostudent.com
Telefoon: +31 627511390

Het Utrecht Team is te bereiken via:
E-mail: utrecht@nidostudent.com
Telefoon: +31 627 26 65 44

U kunt ook contact opnemen via de contactpagina op onze website.